Webgyártó Kft WebgyártóSzolgáltatásokReferenciákElérhetőség  
:: REFERENCIÁK ::
 
Turul Étterem
MFSE
Elhunytak
Salvó Bútor
KVÁR
Kishonti és Kricskoics
HGM Tüskevár
Ford Tóth
Kapos Extra
Royal Étterem
Terra-Danubia Zrt.
Kapospizzák, pizza és étaé kiszállítás
Natúrshopping, natúr webáruház
Delfinek Kaposvári Kosárlabda
Corso Pódium
Tommaso Étterem és Pizzéria
 
PR-céget bérelt a Facebook a Google gyalázására    
Google Hírek | 2011.05.13. | index.hu
A Facebook titokban egy PR-céget bérelt fel, hogy az a Goolge-t gyalázó bejegyzéseket és cikkeket juttasson be a népszerű amerikai blogokra, hírportálokra és a nyomtatott sajtóba.

A hirtelen támadt Goolge-ellenes kampány már pár napja feltűnést keltett az amerikai médiában, aztán a USA Today először kinyomozta [1], hogy fizetett PR-akcióról van szó, majd a Daily Beast lebuktatta [2] a megrendelőt is.

Az akciót végrehajtó PR-cég Amerika egyik legmenőbb ilyen cége, a Burson-Marsteller volt, ők irányították többek között Hillary Clinton 2008-as elnökjelölti kampányát (amit egyébként elveszített Barack Obamával szemben), és az állandó klienseik között olyan vállalatok szerepelnek, mint a Coca-Cola, a Ford, a Shell, az IBM, vagy az ExxonMobil. A megbízás arról szólt, hogy olyan cikkekkel szórják tele az amerikai médiát, amelyek a Google adatkezelési visszásságairól szólnak, és arról, hogy a cég rendszeresen megsérti a felhasználói személyiségi jogait.

Az akció először ott bicsaklott meg, amikor a USA Todaynél a PR-cég emberei túl erőszakosan próbálták rávenni az újságírókat, hogy foglalkozzanak a témával, a bukást pedig az okozta, amikor egy tech témákban befolyásos bloggert kerestek meg, és próbáltak felbérelni egy éles hangú Google-bíráló bejegyzés megírására. Azt ígérték neki, a posztját szemlézni fogja a Washington Post és a Huffington Post is, óriási olvasottságot generálva neki.

A bizonyítékokkal szembesítve a Facebook szóvivője két indokot hozott fel. Egyrészt azt, hogy a Google ugyanilyen eszközökkel manipulálja a médiát, hogy az folyton arról írjon, mennyire nincsenek biztonságban a Facebookon a felhasználók személyes adatai. Másrészt pedig azt, hogy senkit nem kértek arra, hogy valótlant állítson, csak egy súlyos problémára próbálták felhívni az újságírók figyelmét.

Elemzők szerint a botrányból a PR-cég fog legrosszabbul kijönni, mert azon senki nem lepődik meg igazán, hogy a két nagy netes cég mocskos eszközöket is bevet egymás ellen, de a Burson-Marsteller többi ügyfele számára kínos lehet, hogy a partnerük ilyen ügybe keveredett.

A Google és a Facebook közötti rivalizálás legutóbbi epizódja a Social Circle nevű Google-szolgáltatás kapcsán robbant ki, ami a Gmail felhasználóinak lehetővé teszi, hogy ne csak az ismerőseikről, hanem az ismerőseik ismerőseiről is lássanak megosztott információkat. A Facebook szerint ez a rendszer a közösségi oldalról nyer ki információt, és azt adja el újracsomagolva (illetve az amelletti hirdetési felületet értékesíti), ahogyan a Google News a hírportálok cikkeit.

A Google egyébként nagy erőkkel próbál a közösségi oldalak piacán felzárkózni, a cég alapítója, Larry Page áprilisban a cég összes dolgozójának kiküldött körlevelében azt írta, hogy ez a terület most a legfontosabb a cég számára, nagyobb prioritást élvez, mint a keresőbiznisz, az Android vagy a Chrome. Hogy ezt hangsúlyozza, Page bejelentette [3], hogy a Google-alkalmazottak idei jutalomkeretét az fogja meghatározni, hogy a cég milyen sikereket ér el a közösségi oldalak területén.


    iwiw facebook twitter kedvencekhez Cikk küldése emailben Cikk küldése nyomtatási képCikk nyomtatása


« VISSZA

NÉPSZERŰ KERESÉSEK
webdesign weblapkészítés kaposvár webshop honlap webáruház keresőszerinti optimalizálás domain regisztráció keresőoptimalizálás ajánlatkérés seo weblap készítés egyedi weboldal webgyártó webhosting honlapkészítés google ingyenes tanácsadás web referenciák weblapkészítés kaposváron

Google Csoportok
Webgyártás
Csoport meglátogatása